28 Kasım 2018 Çarşamba

Lokomotiv Moskova 2-0 Galatasaray, Şampiyonlar Ligi heyecanı bu değil


Şampiyonlar Ligi heyecanı bu değil. Galatasaray'ın bu ligde çok daha heyecanlı dönemlerini izledik. Hele ki Fatih Hoca'nın başında olduğu bir takımın en kötü gününde bile "mücadele" etmesine alışığız. Lokomotiv Moskova karşısında 1-0 geriye düştükten sonra tamamen kaybolan, maç bitti havasına giren, çünkü isyan etmeyen bir Galatasaray var. 

Kaybedilecek bir maç değildi, gruba girmiyorum bile. Porto, Schalke 04 ve Lokomotiv Moskova deplasmanlarının tek ortak noktası maç 0-0 gidiyorken kaçırdığımız goller. X bir forvetten bekleyeceğiniz farklı aksiyonları geçtim, gol atamıyoruz. Galatasaray'ın forveti gol atamıyor, pozisyon anında doğru yerde bulunmuyor. 

Lokomotiv Moskova maçını da forvetsizlik üzerinden okurum. O pozisyonu dolduramamanın acı tablosu bu gruptan çıkamamak anlamına geliyor. Gol atamıyorsun, rakip ceza sahası içini dolduramıyorsun, önde top tutamıyorsun. Şu kadro sadece kontra oynar, o da bu tarz deplasmanlarda. Porto deplasmanı iyi bir örnekti mesela. Sorun şu ki ne kadar hızlı oynasan bile bitiremiyorsun.

3-4-3 düzeni kötü değildi. Ortadaki stoperi Donk yapınca doğru format ortaya çıkıyor. Bu formatta stoperlerinden biri topla çıkmak, orta sahayı desteklemek zorunda. Bizim sorunumuz orta sahadaki yaratıcı eksikliği. Fernando bu işi yapamaz, Badou Ndiaye de hayal kırıklığı çizgisine devam etmekte. Buna rağmen kanatları iyi kullandık, özellikle Linnes'in etkisi yüksekti.

Pozisyonlar da oluştu. Garry Rodrigues / Onyekuru ile kontra planı doğru olsa da forvet etkisi sıfır. Belhanda'yı aradım mesela, topu taşıyabilecek bir isimdi. Badou Ndiaye / Fernando'yla biraz daha oyunu tutmak istemiş de olabiliriz, bu da mantıklıdır. Şu maçın berabere bitmesi en azından Avrupa Ligi anlamında işimize geliyordu.

Bitireceksin, bu kadar basit. Saçma sapan bir golle 1-0 geriye düşüyorsun işte. Sorun şu ki 1-0'ın ardından isyan dahi etmedin. 0-0 gidiyorken en azından daha mücadele eden, ısıran bir takım vardı. 1-0'ın ardından bundan vazgeçtik, mücadele iyice düştü. Sonrası zaten Lokomotiv Moskova'nın hızlı akınları ve 2-0'lık sonuç. 

Linnes, Ozan Kabak ve biraz da Donk dışında şu isim çabaladı diyeceğim kimse yok. Nagatomo'yu mazur görürüm, yeni döndü. Kenardan zaten hamle şansın yok, sahaya çıkan 11'in işi bitirmesi gerekiyor ve her maç için bu geçerli. Şampiyonlar Ligi seviyesinin çok gerisindeyiz. Her maç koşu mesafesinde en az 10 km fark yiyoruz, oyuncu grubu da bu seviyenin altında. Yeteneğin yetmeyebilir ama bu sana mücadele etmeme hakkını vermez.

32 yorum:

  1. Koşu mesafesi nin bu kadar alt seviye de kalmasının sebebi yaz ayında antrenman planlaması yanlış yapılmış, kondiyonerler sınıfta kaldi,Hamza Hamzaoğlu döneminde de bu kadar kötüydü o zaman Hamza hocaya salladik hiç calistirmamis takımı diye ,demek ki fatih hoca nin da payı var bu kondisyon fizik konusunda,takımin mücadele edecek gücü yok,her ikili mücadele de yere cakiliyoruz..

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum bu yoruma. Hamzaoğlu ile geçen yazda da kötü çalışmış ve birçok adale sakatlığı yaşamıştık. Artı olarak takımın fizik gücü yerlerdeydi. İşin kötüsü de Fatih Hoca dönemlerinde asla beklemeyeceğim bir şey olması.

      Sil
  2. Ay lav yu hocam ciksin forvet oynasin. Su grubun, su maclarin baska aciklamasi yok. 10 kere kura ceksen boyle bir grup cikmazdi, gelen firsati yonetim beceriksizligi ile geri teptik. Belki Ocak ayinda akillari yerine gelirde adam akilli bir forvet alirlar. Yoksa Umit Karan falan gelsin oynasin, Necati bile olur(!)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Tek forvetin de yeterli olacağını düşünmüyorum. Eksik o kadar çok ki.

      Sil
  3. Sırıtıyoruz günden güne, bizimkisi baska bir eglence....O zaman demistik kepaze olacaksiniz diye keske yanilsaydik..Bu ekonomik kriz ortaminda her puana saldirip para kovalamamiz gerektiğini bile bile bu hale getirmek gercekten tebrik edilesi..CL yi gectim artık icerde de haklıyken haksiz konuma gelecekler farkinda degiller.Terimin Selcuk israri taktik esneklik beklentimi bosa cikariyor.Tüm göstergeler olumsuz su an.Bu gidisata göre,bu sezon ikinciligi kurtarmak en gercekci hedef olur.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Hocanın Selçuk ve Sinan ısrarı var, bu doğru. Ben alttan gelen gençlerin oynaması gerektiğini düşünüyorum, en kötü maçı kaybediyorsun zaten. Ligin ilk yarısını 6 puan farkla kapatmaya ben fitim.

      Sil
  4. Galatasaray'in forveti derken ben forvetimiz oldugunu düsünmüyorum, bunun en büyük sorumlusu hesabini kitabini bile bilmeden bilincsizse 2 forvet alacagiz deyip almayan yönetimdir ve Gomis'i gönderen egodur ki buna Fatih Terim de dahil bana göre. Gomis borca harca oynasa kendi takiminin bonservisli oyuncusuydu ve CL'de ne olursa olsun gaza gelip oynardi ayrica Gomis konusu kolayca cözülecek bir krizdi bakkal hesabi yapip büyük vizyoner yönetimimiz gönderdi. Zaten gittikten sonra yapilan karalama calismalarindan Gomis'in Albayrak'in dediklerinden cok daha temiz ve samimi olduguna inaniyorum. Sonucta elimizde rezil bir istatistik var, bu saatten sonra lig ortada bile degil Basaksehir ve Besiktas her türlü bizden iyi, CL zaten bitmis istersen Ibrahimovic'i getir benim bu takima ve yönetime inancim kalmadi. Türk Lig'inden zaten sogudum benim icin bu sene futbol bitti gibi bir sey emegi gecen herkese tesekkurler.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Gomis'i egonun gönderdiğini düşünmüyorum. X futbolcuyu yollamak isteyebilirsin. Maliyeti fazladır, futbolcu sorun yaratır ya da farklı düzende oynarsın. Ama sen bunun altını dolduramadığın sürece hatalısın. Gomis giderken senin o alternatifi Gomis'in varlığında oluşturman gerekiyordu.

      Gomis'in de bu süreçte çok hatası var.

      Sil
  5. ben hocayı babamı sevdiğim kadar severim,o türkiyenin gelmiş geçmiş en başarılı,en büyük hocasıdır tartışmam bile kimse ile bunu ama şu bir gerçek fatih hoca başarısız oldu şu ana kadar, bunu kendime söyleyemiyorum ama itiraf etmemiz gerekiyor artık.Fernando,ndiaye,mariano,maicon,feghouli, gibi oyuncular inanılmaz düşüş yaşayan oyuncular ,tudor döneminde feghouli dışında geri kalan o 4 oyuncu performans olarak gayet iyi seviyedeydi ama şimdi tanınmaz haldeler,bu oyuncular GS nin seviyesini yukarıya çeker.. erene birşey diyemiyorum guardiola gelse birşey olmaz ondan ama garry gibi oyuncular da bu performans olarak dip oyuncu kervanına girer,onyekuru hocanın elinde uçar dedik uçamadı mesela.Linnes,serdar,ozan belkide donk iyi performans gösteriyor, diğerlerinin bu kadar kötü olmasının sebebi nedir tudorun döneminde bu kadar iyi olan adamlar şimdi neden bu kadar berbatlar ??

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Evet, cok kotu oldugu icin gecen sezon ikinci yarip alip sampiyon yapti. Gecin bu isleri, yine yapar.

      Sil
    2. Futbolcu grubu hocaya uymuyor, hocanın da onları istemediğini iyi biliyorlar. Tek atımlık yabancılar, bu sonuç ortaya çıkıyor. Hoca geçen sezonu kurtardı ama bu sezon yeni ve farklı bir şey denediğinde sonuç bu oldu.

      Sil
  6. lig bitti,ş.ligi gitti allah korumuş bizi,psg,barça,liverpool falan çıksa 35 tane falan yerdik kesin,neyse biz oyuncuları suçlayalım sadece işte ne bilim hakem,mhk,tff,halis,fırat falan devam edelim

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Hakem, mhk, tff diyeceksin elbette. Bunları derken de saha içinden kopmayacaksın.

      Sil
  7. bütün hikaye lig tarihinin en çok gol atan yabancısı olan gomisi gönderme operasyonu ile başladı.önce medya aracılığı ile gomisi tukaka yaptılar.sonra beleş fiyata sattılar.gomisi satıp emre akbabayı aldılar.

    galatasaray tarihinin en kötü yönetimi bu olabilir aga.cl ye gidiyorsun.gomisi satıyorsun.ve 3 kulvarda mücadele edecek takımın tek golcüsü eren derdiyok oluverdi.

    galatasaray amatör yönetiliyor hocam.asıl sıkıntı burada.gerisi teferruat.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Dursun Özbek dönemi ile yarışır haldeler, onu biliyorum.

      Sil
  8. bu arada albayrak bu yönetimin tamamı ve terim ile yolların sonraki yıllarda birleşmemek üzere ayrılması gerekiyor.

    liseyi hep kötülerler lakin galatasarayın bir ağırlığı vardı.şimdi o da yok oldu.seviye ay lav yu hocama döndü.seviye ay lav yu hocama düşerse gomisin yollanmamasına şaşmamak lazım.amatörler.

    geniş planda ise kulübün satılması gerekiyor.aklı başında bir yönetimin gelmesi şans biraz.aklı başında bir yönetim olsa idi gomis satılmazdı.indiragandi olayları olmazdı.kulübün sahibi olsa zaten satılması akla bile gelmezdi.kulüp sahibi cl yi düşünecek.misal.

    bu arada dursun özbek ten daha kötü yönetim oluyormuş.onu gördük yaşadık.özbek son senesinde doğru bir hamle yaptı.bunu başkaları yedi.şimdi ise yedikleri çıkıyor.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Fatih Hoca ile yollar niye ayrılmalı onu çözemedim?

      Sil
    2. terim mourinho gibi gerginlikten beslenen bir yapıda.bununda devri bitti.bunu manu da da görüyoruz.gereksiz bir antipati yaratıldı.özellikle fb maçından sonra.bize artık oynattığı oyunla gündem yaratan bir teknik adam gerekiyor.devir simionelerin sarri lerin tuchellerin klopp ların devri aga.psikolojik oyunlar ters tepiyor.galatasarayın ne oynadığı belli değil.

      terimin devri bitti 2000 yılı ile birlikte.neden?2000 yılında tam saha pres alan daraltma olayı vardı.şimdi herkes alan daraltıyor.terimin fark yaratacağı bişey yok.bide psikolojik faktörler vardı.kısaca gaz olayı.günümüzde hele yabancı oyunculara buda işlemiyor.

      terim, sarri klopp favre de değil.teknik açıdan fark yaratsın.böyle bir özelliği hiç olmadı.haliyle demode oldu zamanla terim.

      Sil
    3. terimi 2000 yılından sonra başarı olarak kurtaran olay ise bazı yönetimlerin yıldız ve doğru yabancılar almasıdır.
      misal lucescu 2002 kadrosuyla harikalar yarattı.perezlerle florkinlerle.terimin canaydın dönemi kötü kadrosu ile yerlerde süründü.

      misal şenol güneş bursaspor ile ligin en fazla gol atan takımını yarattı.terim bunu yapamaz.

      drogbalarla sneijderlerle eboulerle rieralarla yani kaliteli oyuncular sayesinde bir başarı geldi terim hanesine.
      terim taktik olarak sınıfta kalan bir teknik adam kısaca.pas ve set hücumu konusunda hala kendini geliştirmemiş.ki iki pırpır kanat açığı ile oynuyor.feguli yedek.

      Sil
    4. O kadar alakasız şeyler ki bunlar :) Hoca eleştirilir de bari dünüyle alakalı alakasız yorumlar yapmayın, sırf bir yerlerden vurmak adına :)

      Demode oldu dediğin adamın en önemli özelliğini günümüze ayak uydurması ve her dönem fark yaratması. Geçen sezon yoktunuz nedense piyasada :)

      Sil
  9. garry elimizde patladı arkadaşlar. geçmiş olsun. zam mı yaparsın al sana. paranı beğenmiyorsan kulüp bul diyeceksin bitti.

    fernando kadar boş övülen adam görmedim. aynı şekilde milleti kandırabilsem işimde müdür olmuştum. fark yaratan 1 pas at be.

    fernando da mariano da derhal kurtulmamız gereken adamlar. ndiaye ise hayal kırıklığı. zaten kiralıksın piyasan için oyna bari!

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Saçma sapan bir sözleşmeydi o. Takım içi dengeler dediler de neyin dengesi bilmiyorum.

      Sil
  10. hocamızın birçok bahanesi var. forvetsiz yola çıktık. her şey ters gidiyor. ama kondisyon konusunda özrü yok. rezil durumdayız rezil.

    scott piri de değil. kondisyoner italyan olur. fiziği geç kafaca kötüyüz. acil lige odaklanmalıyız. olan oldu yeter.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Takım iyi çalışmamış ve geçen sezonun gerisinde. Bu bence de hocaya yazar. Transfer konusunda bir şey diyemem.

      Sil
  11. terim'in 4-2-3-1 antipatisi sıktı artık. bu takıma en uygun sistem o. sevmiyor arkadaş adam. 4-4-2 seviyor 4-3-3 seviyor bunu sevmiyor.

    sinan yılmaz'ın dediği gibi 10 numarada feghouli'nin olduğu bir 4-2-3-1 şart. ayrıca ndiaye kötü ama ona verilen rol de kötü.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Belhanda olmadığı sürece 4-2-3-1 de zor. Hatta Fernando ve Badou gibi isimlerle 4-2-3-1 yine zor. Çünkü o orta saha göbeğinin hücum ile alakası yok. Kanatlara baktığında top tutan, pas yapan isim yine yok.

      Sil
  12. Geriye düşünce isyan eden futbolcu yok.Beyler toparlanın diyecek biri yok ve bunun da eksikliğini çok hissediyoruz.Ayrıca Feghouli mutlaka ilk onbir başlamalıydı bence.Eren olmuyor işte zorlamanın anlamı yok zaten gidecek ve kafa olarak da burda değil.Muğdat çıkıp her maç 2-3 gol atmaz ama en azından mücadele eder ve bizim mücadele edecek oyunculara ihtiyacımız var.Yaptığı presle rakibi çıkarmayacak tek isim Muğdat şu an ve hoca niye oynatmıyor anlamıyorum.Ozan bence en iyisiydi takımın ve Lokomotiv mükemmel de bi top oynamadı zaten.Eli yüzü düzgün bi takımla karşılaşsaydık 6-7 olurdu o ikinci yarı neydi öyle topu kaptığımız gibi onlara verdik ama onlar beceriksiz kaldı.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Asıl olay bu işte. Oyuncu grubunun hocayla hiç alakasının olmaması. 1-0'dan sonra dağıldık, bittik resmen. Nerede kaldı o geri dönüşler?

      Sil
  13. Şampiyonlar ligini hak ettiğimiz bir grup donemi oynamadık o yüzden bu sonuç normaldir. Yine de sansimiz neyse onu sonuna kadar kovalamaliyiz. Sakatlıklar etken evet ama bunun da sorumlusu başkası değil biziz bunun bilinciyle hareket etmek zorundayız. Devre arasinda kondisyon sorununu çözebiliriz umarim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. 3. olmak hedef, bunu zorlayacağız. Sonrasında da Ocak ayı kaderimizi belirleyecek.

      Sil
  14. Ts mesela catir catir top oynuyor simdi orada rodellega var diye mi oyle oynuyor, tamam santrafor tabi ki onemli ama oyun olarak bu kadar rezil olmanin santraforsuzluk ile aciklamak sacmalik kendini kandirmaktir

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Onlarda takım olma olgusu var. Burak Yılmaz ve Onur Kıvrak'ı kadro dışı bırakarak safralardan da kurtuldular. Bizim de radikal kararlar almamız gerekiyor.

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir